10-20 (09-18) SE AVVIKENDE TIDER
menu

Smarte treningstips

Her er noen gode tips til oss som har nyttårsforsett om å komme i gang med treninga!

HolmenKlinikken i 4.etasje på Holmen Senter drives av fysioterapeut og PT Espen Stien, og de kyndige rådene kommer fra han.

Store ambisjoner?
Har du, som så mange andre, store ambisjoner om å trene masse og bli skikkelig sprek i 2017? Hvis ja, HEIA DEG!! Nyt motivasjonen du kjenner på, for denne kan du virkelig dra nytte av. Nedenfor finner du tips til hvordan komme i gang og hvordan holde på treningsrutinene. Alle vet at det ikke er krampetrening i januar som er poenget, men det man får til i hverdagen året gjennom som gir helsegevinstene.

Nyttige og kyndige treningstips

1. Sett deg REALISTISKE MÅL, som passer inn i din hverdag. Hvis du f.eks vet at du kun har 2 ettermiddager til rådighet, så ikke sett mål om å trene 4 ettermiddager per uke. I stedet kan du trene de 2 ettermiddagene, og så finne andre alternativer for de resterende dagene. F.eks gå til jobben eller butikken, ha en lynrask tabatarunde på morgenen, gå i trapper i stedet for å ta heisen...

2 Finn en treningsform som du LIKER. Det er mye lettere å holde på motivasjonen hvis du syntes at det er GØY! Intervaller, sykling, gruppetimer, dansing, yoga...you name it!!

3. Lag avtaler med en TRENINGSPARTNER. Det er vanskeligere å kansellere hvis noen venter på deg.

4. Ta med treningstøy på jobben, slik at du slipper å dra hjemom etter jobb og bli fristet av sofaen. PLANLEGG!!

5. Lag en treningskalender og heng opp et sted hvor du ser den hver dag. Skriv ned øktene du skal gjennomføre, og kryss ut når de er gjort. Garantert GO`FØLELSE når du krysser av!

6. Fyll kjøleskapet med SUNN MAT som faktisk frister deg! Da er det ingen sak å lage sunne og gode middager, og mye lettere å ikke "gå på en smell".

Lykke til, KLAR.....FERDIG....TREN!

PS: Sjekk ut @holmenklinikken på Facebook og Instagram for masse inspirasjon til ulike treningsøkter og øvelser.

Publisert: 16.01.2017 14:15 Forfatter: Tanja V. Østensen